Vad håller på att hända?

Jag vet inte riktigt vad som håller på att hända med mig. Plötsligt fick jag väldans ångest. Över nånting som säkert kommer gå bra men ändå inte. Jag kommer ha så jävla mycket att göra och det är inte bra. Hur ska jag hinna engagera mig i skolan med elevråd (jo, jag blev elevrådsrepresentant idag), läxor, prov & annat? Hur ska jag hinna vara ledare för TRE dansgrupper och samtidigt dansa själv i två grupper? Hur ska jag hinna med att lägga mig tidigt på kvällen för att vara pigg och allert dagen därpå? Hur ska jag hinna äta? Hur ska jag hinna med allt?

Det är väl ingen big deal tänker du, men för mig är det det. Jag har alltid vart motsatsen till aktivitetskvinnan. Jag har inte alltid haft så mycket att stå i. Tråkiga dagar har för mig sett ut så att pappa ligger på soffan och sover, mamma jobbar, Victor är hos nån kompis, diskmaskinen är på och jag gör ingenting. Sitter bara och lyssnar på diskmaskinens ljud. Hur kul är det då? Förjävligt.

Men nu när det blir massa grejer så kommer det säkert bara bli jobbigt. Jag kommer inte hinna. Jag kommer få prioritera bort massa annan skit. Datorn till exempel. Shit, vad mycket tid jag lägger ner på att sitta här och chatta och skriva. Nu är klockan halv 1 på natten och jag sitter fortfarande här. Detta är icke healthy för miger.

Jag antar att jag känner mig deprimerad bara för att hösten är här och det blir depressionsfas och ännu mer finnar kommer och man blir blek och höstkläderna är så dyra och det är stressigt inför jul med klappar och allting. Dessutom ska vi ha ''julfest'' men skolan och då kommer jag in i bilden; JAG ska bestämma det i elevrådet.

Herregud. Hej nya Julia Strandlind. Vem fan är du? typ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0