Idol

Okej, jag har aldrig gillat Idol. Jag tycker det är för mesar som bara sjunger covers och bara vill bli kändisar. Men så har jag kommit på att jag har en kluven relation till Idol. När Agnes vann 2005 tyckte jag att det var skitbra. Agnes var bra varenda vecka, körde på sin blyga, gulliga image och släppte en skiva som var bra. Sedan 2006 var Idol kass, 2007 var också kass, förutom Amanda Jenssen, och nu 2008 har jag blivit kär i en ny Agnes: Alice. Jag tycker Johan bara skränar när han sjunger, Lars hör inte hemma där, han är mer unik och borde släppa sitt egna album (som tur är åkte han precis ut), Robin B är jävla tönt som bara ska se bra ut och är stel, fast han sjunger rätt bra, men det håller inte. Robin E sjunger bra men han är för gammal i sitt sound och kommer aldrig bli populär i Sverige, Kevin är underbar, han älskar jag, Anna blir bara sämre och sämre och är för seriös och känslomässig, också Alice då. Alice har allt. Hon är gullig, men ändå kaxig. Hon sjunger bra, har rätt inställning och perfektionist vilket betyder att hon bara kämpar mer och mer för att bli bättre. Jag älskar Alice och hoppas att hon vinner. Om hon inte vinner hoppas jag på Kevin, för han är redan en fulländad artist. Han är fan fenomenal.
Alla andra har gjort sitt. De kan ju inte VINNA Idol. Johan liksom, han sjunger ju inte! Han skränar, är halv-emo och har typ inte fått könshår än och det gillar tjejerna såklart. Sjukt att han har fått mer fans än Robin B som är typ Stureplans-snubbe.

Usch. Idol brukar inte vara något för mig, alla är så malliga och plastiga. Men då och då ploppar det upp små söta korn som jag blir kär i. Det kan vara en tjej, eller en kille eller något framträdande. Nu är jag kär i Alice och Kevin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0