Måndag

Idag är det måndag och det har fan varit världens sämsta dag. Eller nej, inte världens kanske, men mycket har gått fel; så skulle man kanske kunna säga.

Det började med att jag gick upp vid halv 10-tiden och duschade, gjorde mig i ordning och upptäckte sedan att min plattång inte var hemma, Victors kompis hade den hos sig, så jag såg ut som ett skatbo i huvudet lite lätt. På med mössa och ut i snöstormen i mina nya, silvriga ballerinaskor. Stå och frysa vid bullhållplatsen för att sedan se att bussen inte går. Får för mig att gå till skolan då istället och hinner gå till Jätten när bussen kommer. Den åker och vänder och åker sedan till stan, där jag hoppar på 24an som går till skolan och kommer fram 10 minuter för sent till mattelektionen. Sedan mat, då vart typ alla emosar och satt och deppade vid matbordet. Sedan engelska och då gick nästan hela långa lektionen till att tjaffsa med våran lärare. Alla i klassen tycker han ger för mycket läxor och är så konstig så alla började klaga. Jag och Sören satt längst fram och suckade åt alla, orkade inte med alla som ska hålla på att tjöta om massa grejer.

Efter skolan cyklade jag och Sören på hennes cykel hem till henne för att hon skulle ta på sig lite varmare kläder och hämta busskort osv, och sedan sprang vi till bussen. 65an till Överby- jamenvisst! Jag skulle köpa ett spetslinne jag provade på Cubus igår. Så vi satte oss där, jag lutandes mot Sörens axel för jag var så jävla trött. Vi åkte och vi åkte, tills vi insåg att bussen gick ända till Vänersborg. Vi började skratta, eller fnissa som Sören skulle sagt, och smsa alla möjliga folk för att det var så skräll att vi vimsar bort oss. Så när vi befann oss i Vänersborg frågade Sören en på bussen om det fanns någon lätt väg att försvinna från Vborgen och komma tillbaka Trollhättan på fortast möjliga tid. Då sa hon att vi nog skulle hoppa av vid nästa busshållplats för bussen fortsatte ända bort till Vargön och tillbaka. Jahapp, så vi hoppade av i mörkret och kylan och kom på att Basti bor ju här! Så vi ringde Basti som gick ut på sin balkong och så vinkade vi till han och han hjälpte oss när bussen kom. Så vi ställde oss vid en busshållplats också kom bussen, och vi somnade lite lätt igen. Sedan hoppade vi av, gick och köpte lite chips/godis och sedan åkte jag hem.

Trots typ 1,5 timme av runtåkande hade jag och Sören en mysig måndag, har vi kommit fram till. Med rätt folk kan det tråkigaste vara kul! =)

Nu ska jag försöka läsa på musiken vi har prov på imorn, sedan är det BTP kl 21.55 :) MISSA INTE, lovers.

Puss i pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0