Italien 22 juli-5 augusti

Okej, nu kommer bilderna. Redo? :)


Skavsta flygplats i Nyköping. Bleka och redo!

Masti mat, pasta, strimlat kött, parmesan och ärrrrtor.

Pappa lite pömsig.

Framme i Alghero, Sardinien.

Charlie i väntan på bussen till vårt framtida hem i 2 veckor

Okej, nu kommer lite katergorier, för jag kommer inte ihåg ordningen på alla bilder.
Middagarna

Första middagen första kvällen. Vrålhungriga, varma. Det fick bli pizza ..

Andra middagen. Här jobbade världens sötaste servitris som var SÅ lik Laleh, förutom att hon hade typ rött läppstift. Hon hade exakt samma drag som Laleh, lite och söt, med sånt hår som var uppsatt i en liten knut. Hon skrev försiktigt och var väldigt rar.  Lalehmänniskan gillade jag skarpt

Seriösa vin-föräldrar..

Meterpizza. Jo, det blev mycket pizza!

Allihopa.

Ännu en middag.

Sista kvällen. VÄLDIGT fin restaurang blev det då, så rart där. Och det var väldigt roligt när Anders beställde något med räkor och fick in det inslaget i sånt där sul .. ja, sånt där papper.

Sanna i mina glasögon ..

.. och den mindre trevliga kötträtten.

Det här var ett gott ställe. Jag och Sanna (som åt samma mat mestadels) tog en grönpepparstek. OTROLIGT GOD! ''Så OTROLIGT god! OTROLIGT god!'' Hahaha, Grynet.

Mamma beställde kaffe, och glömde säga ''American Coffee''. Så istället fick hon en Espresso eller vad det är, och den var SÅ HÄR stor.

Svala Sanna

God efterrätt

Seriösa kärleksparet

Oseriösa kärleksparet

Adam med efterrätt.

Meterpizzan blev hämtpizza en lat kväll på rummet.

Vi bodde ju på Bed & Breakfast så en annat rart par ifrån Linköping, Inger & Bengt, ost & kex-ade med oss en kväll, haha. Jätterara. Bengt filmade med sin videokamera så han fick min mail så ska han maila den till mig, haha köss.

Denna Ost & Kex-kväll var ju då en överraskning från Sanna, Mikaela och Charlie. Mikaela kom ut så här och serverade maten.

Stranden

Första stranddagen. Män som hatar kvinnor (väldigt bra bok, läääs, men det har säkert alla i Sverige redan gjort. Jag var väl sist ..), vatten (mamma tjatar, drick drick, man måste dricka i värmen) och solskydd för ansiktet mest för att den såg så somrig och strandig ut.

Direktörn.

Strandbilder är verkligen schetna. Men en hel del Yatzy blev det i alla fall kan man säga!

Beach

Massage

Åkte ut till olika stränder med bil. Detta är La Pelosa (eller?)

Seriöst. Pappa är en grad brunare än mig och mamma, kan man väl se.
La Bosa-stranden. På väg att köpa glass från glassvagnen som körde runt på stranden lite rart.

Nästanäst sista dagen, molnigt :( Låg och lyssnade på Michael och läste hela dagen. Seg dag. Inte att den gick segt, den gick faktiskt rätt fort, utan att man låg bara där och degade. Badade inte en enda gång- en gång frös jag, när jag sov. Usch. Kyla är icke frackt ibland.

Love is in the sea

Vollyboll varje dag, rekordet var över 100. Väldigt roligt. Man fick mycket bra övning :) Kanske därför mitt lag (Adam, jag och Ulf) kom 2a igår på Mansfield :)

Pingis

Båtresan

Redo för en boattrip

Första stoppet vid grottor

Jag vet att det är jättetråkiga bilder, men det ÄR ju så coolt i verkligheten, eller så där fint, så man försöker fånga det lika bra på bild. Kanske hade bilden blivit mer cool om den hade varit större. Eller alla bilder här hade varit ännu roligare om dom var större. Men nu är dom bara så här små. Men men. Här är ett berg.
Jag och mammi

Sedan började mystisk musik spelas och vi åkte in i ett hål typ, jättecoolt vart det! :)

Pappa steker

Charlie fotar

Stannade och badade. Anders

Ett vekt hopp från Jull

Gött

Pasta med musslor och bläckfisk, och till efterrätt (!!!!?) musslor med citron. Tyckte pappa och Charlie var gött!

Sista stoppet vid en liten strand.

Adam lärde sig flyta

Jag åt glass

Jag tog åksjuketablett innan vi åkte som jag blev helt slut av. Sov hela tiden konstant, förutom vid stoppen då vi badade och så. Mamma seriösa Beirut i hatt

Luncherna

Här var en mysig restaurang.

Mozzarella i bollar.


Här år jag en väldigt stor och god lunch. Mozarella, pommes frites och någon kyckling, och tomater. Jag blev väldigt mätt kommer jag ihåg. Och mamma blundar skräll

Bra hållning

Vad ska man kalla denna kategori? Sardiniens kultur, ''utelivet'' malligt ord, eller ''På gatan'' haha, jag vet inte

Drinkdrinkar.

Vi är på gång, vi är laddade vi är tända.

Solnedgång

Puss

Sanni & Charlieboyyy

Byggnader i sanden.

Glass var dom mästare på i alla fall, italienarna.

Gott

Försöker se lite mall-sexig ut i ny solhatt

Vi hyrde bil och åkte till tre stränder tre dagar. La Bosa, La Pelosa och La Bombarde. Dom två sista var finast. I bilen sjöng vi högt till Michael Jackson hela tiden. Ja, det är väl vad denna resan innehållit också. MYCKET MJ, jag köpte ett fint kort på honom och en slags plansch-tidning. Pappa köpte tidning och skiva.
Bästisar

Coffee & Crema Catalan

Jag tycker om hopp-bilder. Pappa är inte så bra på att tajma dock.

Mamma & Julli

''Ni ser ut som dom där i 3000!''
''Asså 3000? Det var jävligt mycket, du! Inte 300 då?''

Ååååh, tönt jävel jag ser ut. Ser ut som en fjortis som försöker posa på sidan. Åh, bad.

Haha, jag var inte med här. Men dom skulle bara ta kort när pappa satt på hästen, så stoppade Charlie i ett mynt så hästen början gunga. Hahaha, pappa verkligen skämdes. Detta var utanför en varuhus, massa tanter kom och pekade och kollade. Hästen var ju för småbarn, så satt han där, LITE HETS :D Charlie har film på detta, ska se ifall jag kan försöka få den.

Seriösa Berit & Arne. (Ja, det är mycket seriösa bilder som jag skriver men det är lite malligt)

Oops, vad hände :O Min lilla Noomi i magen; pappan är dock inte så glad :O
Jo men absolut

Lemon Bar

Kom plötsligt in i någon kyrka där det var helt knäpptyst och seriöst. Denna stolle kunde dock som vanligt inte vara det. Sanna fick skrattanfall så vi fick gå ut.

Hopp & skutt & lek i hagen, barnen!

Tvätten .. detta är ju väldigt Italien.

Daniel Nilsson och Sanna Johansson. Hahaha, seriöst
Solnedgång igen

Knäppe-kort & Kul

Hahaha. Jag kan inte hjälpa att tycka denna är väldigt rolig

Mamma blev nog den fulaste.

Adam som sin tränare eller något.

Rune

Oseriösa Leif igen

Anders

Schelisen

Veka Yvonne

Charlie

Till bästis

Till sig själv

Till idol

Till bästis

Möra-trötta

Grabbarna spelade mycket tennis

I flyget hem. Åkte över Italiens alper

Ojjjjj! Det tog tid.

Men det är ungefär dom intressantaste bilderna. Sedan tog ju Sanna & Charlie bilder också, men dom har jag icke fått. En del filmer som är väldigt roliga, dom ska jag ladda upp någon dag också.

Bilderna blev ju lite små, men om ni vill se dom större så ska jag lägga upp några på facebook, där blir dom ju lite större då.

Mmm

Idag träffade jag finally Amanda och vi var på Gardis och badade i värmen. Dock SJUKT SJUKT kallt i vattnet, trodde jag skulle få köldskador när jag badade.

Nu ska jag äta godis och gå upp och kolla på Michael Jackson & Beyoncé. Jag tycker dom är bra :)

Kommentarer
Postat av: Barkkkiiis här!

tjohej tjoho vilken härlig resa det ser utsom ni har haft hihi!!! brunare än mig är du antagligen men vi hörs och syynns! MISS YOU MY DARLING! JULL&BARK har ju inte setts på flera veckor!<3

2009-08-08 @ 11:16:55
Postat av: Linda!!

HAHAHAHAHAH Jull lägg av jag har också en sån converse-sko-nyckelring fast min e neon-rosa....Rart plus att min e från tyskland köpte nu när jag var där:P

2009-08-10 @ 12:20:07
URL: http://afrolindas.blogg.se/
Postat av: Linda!!

BTW palla att alla e så brun...Kan ni skänka lite av er färg till oss som e vita?....HAHAHAHAH:P

2009-08-10 @ 12:22:30
URL: http://afrolindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0