Magi uppstår bara fåtal gånger i livet

och det är då när jag får träffa och se denna tjej. Jag kan berätta med lite bilder, kanske roligare då. Åh, så himla fjärilig känsla i magen.

På väg ner. 2 timmar till Varberg.

Kommer till Majas vid havet, en pub/restaurang. Laleh sitter och stämmer sin gitarr, och vi går in. Hon tittar på oss och ler, men hon såg nog inte att det var vi. Men här tittar hon precis in i kameran när jag tar kort.

Mallig, töntig chef på stället som säger att vi inte får vara där tar ut oss därifrån, och vi sätter oss på ett ställe vid havet och äter maaaat. Seriösa mamma på bild!

Intressanta bilder. Sen tog vi glass!

Insläpp kl 19.

Beräknad tid att spela: 21.15. Laleh kommer 21.50. Med en spellista och te i handen.
''Förlåt, det var inte mitt fel att vi blev sena. Det var lite andra grejer. Men det brukar vara jag som får skulden!''

Laleh sätter sig och säger ''Jag måste få titta på er lite. Det känns så konstigt att bara sätta sig här och bara ''Lalalaa!'' *hon drar på gitarren lite*. Hon tittar runt i publiken. Jag tänker hela tiden ''titta på mig, upptäck mig! :)''. Och till slut ser hon mig och blir helt förvånad och säger ''Men! Heeejj! Är du HÄR också?'' Jag bara skrattar och nickar och vinkar lite. ''Okej, det här är Julia, hon har varit och tittat på mig i Göteborg och så.'' Hela publiken vänder sig mot mig, och jag blir helt generad .. Då börjar alla andra ropa ''Jag var också i Göteborg!! Jag meeed!'' Det var ett ganska litet ställe och intimt så Laleh hörde allting alla sa.

@--))-----
Låtlistan
November
Det är vi som bestämmer
Invisible
Storebror
Simon says
Bjuröklubb
Han tuggar kex
Kom Tilda
Nation
History
Live tomorrow
Farda
Snö
(vet inte riktigt om ordningen stämmer överALLT, men ungefär så här)

Mycket brötiga folk. En kille som var väldigt full stod under hela spelningen och sa ''Bjurö klubb!!!''. Sedan när han fortsatte ropa det när låten redan hade spelats sa Laleh ''Men den har vi ju redan spelat!''. Han stod längst fram och sjöng högt och var lite jobbig emellanåt tyckte jag. Även två fulla tjejer som hela tiden stod och tjatade ''Kom Tilda''. Haha, Laleh spelade den för att vara snäll. Sedan sa hon ''Vi har en spellista här som vi följer, så ni vet ;)''

Så himla bra var hon. Eftersom det blev så försenat spelade hon bara till elva. Hon fick inte spela längre, hon sa att hon kunde spela till morgonen om det var så, men hon fick inte för stället. På sista låten, Snö, började hon gråta raringen.

Det fanns ingen tid nästan att träffa henne länge och prata med henne. Jag tänkte ju att hon sätter väl sig här sen som hon gör på alla andra konserter, men man fick knö sig fram vid staketet om man ville få en kram eller så. Killen till vänster där ser ni, det var han som var så full. Han till höger var vakt. Haha. In case you didn't knooow, som Laleh sa en gång haha. Kraaaam i alla fall! Och Laleh sa ''Åh, jag tänkte ju ge dig en kopp! Men den är inte klar.'' Och jag blir ju så nervös jag sa bara ''Nej nej ..'' Men så sa jag att jag kommer till Kulturkalaset i Gbg och då sa hon att hon skulle ge en till mig då. Om hon gör det kommer jag ju bryta ihop :O Herre jesus. Ååh, jag skulle så gärna vilja få tid med henne och säga det jag vill. När det är så lite tid och så mycket bröt och folk omkring blir det bara snurrigt och man vet inte vad man ska få fram. Jag sa i alla fall (som jag alltid gör) ''Du är bäst'' när jag kramade henne. Jag kramade henne fyra gånger i alla fall. Sammanlagt har jag kramat henne 14, 15 gånger eller något. Fleeeer kramar ska det bliiiii! Nästa gång ska jag säga till henne att förlåt om jag är så blyg och tyst, men jag vet inte hur jag ska säga det jag vill säga. Och nu när hon vet att Julia är Julia och känner igen mig och vet att jag gillar henne så mycket, så är det ju mindre nervöst än vad det var första gången jag träffade henne i Huskvarna. Men ändå vill inte orden komma fram .. Hon såg pappa och tackade honom också för att han alltid följer med, eller vad hon sa. Och han började tjata om dvd ''vi måste ha dig hemma också!'' Sedan såg hon mamma, och sa ''Hej!! Är du här också? Jag trodde bara du var här med din pappa, Julia''. Mamma satt längre bak, medan jag och pappa stod där framme så det var väl därför hon inte såg mamma.

@--))------

♥ ♥ ♥

Skriva på bandet man fick när man kom in på stället. Pennan funkade dåligt, men det ska i alla fall stå '' ♥ Julia + Laleh'' Så skrev hon i Vara och Liseberg också :)

Hej då-kraaaaaam! :( Vi ses 11 augusti, my dearest!


Ännu en världens bästa dag-dag.
Nu måste jag skynda mig med duschning ETCETRA för det blir tydligen fika med Sus och Johääännie. Skall bli trevligt att höra om hennes Hultsfredsvistelse, saknar henne nåt enormt!
HEEEEEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0