Unwritten

Jag är hemma hos Johanssonarna. 50årskalas för Ewa. Tårta inväntas härnäst. Inget vidare för miger. Maten var intressant, men den är redan uppäten. Får väl se vad kvällen har att erbjuda.

Vad ser jag framför mig?
En singel med Lotta Engberg- På min sommaräng
Jag ser skärmen från datorn stå uppställd på ett svenskt-engelskt lexikon för bättre höjd för ögonen.
Jag ser min mobil.
Jag ser ett papper om Adams resa till Grekland.
Jag ser ett oranget fält, jossan som skriver.
Jag ser mina fingrar som skriver.

Imorn ska jag till gymmet.
Sedan träffa Jossan min blomma.
Sedan är det Filip & Fredrik.
Sedan är det en skolvecka.
Sedan är det Timbuktu på Liseberg.
Sedan är det snart sommarlov.
Sedan är det massa goa kvällar hos Johanna.
Sedan är det massa cykelkvällar med Jossan.
Sedan är det massa bad-och-dyknings-dagar-förhoppningsvis-i-Halmstad med Amanda.
Sedan är det en vecka i Sommarstugan med Rikkibabe.
Sedan är det Italien i 2 veckor.
Sedan är det bortbortbort från allt.
Sedan är det dansläger, woho!
Sedan är det 2an som börjas.
Sedan är det en redig Julia som ska bli Nöjesordförande, köpa ETT block till VARJE ämne och inte använda alla ämnen i samma block.

Sedan, snart, har jag allt jag vill och drömmer om, dansar, mussiserar mig igenom livet, med vänner, resor, mat och sånt man tycker om.

Sedan ska man bli gift med Filip Hammar eller Fredrik Wikingsson eller Zach Braff eller Adam Brody eller Zlatan.
Sedan ska man få en dotter som ska heta Noomi.
Sedan ska man tatuera sig.
Sedan ska man pierca sig lite mer.
Sedan ska man bli 30 och 40 och komma i klimakteriet.

Och sedan ska man bli 50 och ha party för sina vänner och se .. (nu blev jag tillfrågad Katti om jag ville sitta i hennes knä om jag hade tråkigt) och sedan ska man gå förbi datarummet i sin villa man så fint sparat pengar till P G A sitt välbetalda, coola jobb och se en jävla tonåring sitta och knappra på tangentbordet av tristess med en blinkande mobil bredvid sig som innehåller sms från diverse kompisar som svarar på frågan ''Hej, vad gör du?'' som tonåringen precis skickat till ungefär hela kontaktlistan för att den hade så tråkigt.

Över och ut, eller hur säger man? 
Nu ska jag äta den där tårtan då.

Updatering, 21.27:
Haha, omg! Kollade tillbaka på gamla inlägg. Fy katten vad jag har vart töntig. Lagt in ''Fixa MKs stil'' där jag gjort ett kollage på paint, och ''Vilken frisyr passar Rihanna bäst i?''. Men gud. Titta inte tillbaka på mina gamla inlägg, eller jo!, gör det, kolla vilken jävla tönt man är i sitt liv. Hoppas jag är lite coolare nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0