Stockholm resan


God natt kära folk som läser!
Nu blev det så där sent igen som jag lovade mig själv att det inte skulle bli .. men ska upp och sova efter jag skrivit detta, kanske kolla lite tv innan.

Tänkte jag kunde berätta om Stockholm först? Jag har några bilder men jag vill lägga in alla på en gång sen för det var vissa som inte kom med när jag la in dom på datorn. Har filmat en del också men det får vi inte publicera eller lägga upp någonstans på grund av sekretessgrejimoj. Danslärarnas koreografier kan bli snodda och det är rättigheter på sånt och shit you know?

Men nu kommer Sthlm resan i ord :)

Dag 1, söndag:
Bussen gick av stapeln halv 11 från Trollhättan till Stockholm. Det var en lång resa. Jag sov inte så mycket, låg mest med musik i öronen och blundade och tänkte och sånt där, läste lite, tjötade lite osv. Stannade på ett ställe och åt mat. I bussen visade dom en dvd med Robert Gustafssons alla roliga klipp haha, så vi fick allt några goa skratt också in the tourbus.

Framme i Sthlm var vi ca 17.00. När vi kom till Stockholm blev alla pigga och på gott humör och det gick ett tjut genom bussen när busschauffören pekade ut Globen haha. Vi blev upplockade av Emilio Perrelli (dansare som var vår ''guide'', och det var han tillsammans med Mathias Singh som höll i detta läger åt oss) som tog oss till Marikas dansskola där vi skulle sova över och dansa och LEVA i stort sett haha. Kom in där, det var en vanlig söndagkväll vilket innebar massvis med folk, dansare som tog klasser. Mitt första intryck var att det verkligen var dansmiljö. Tavlor på väggarna på dansöser, coola målningar på dansare på väggarna, coola människor, cool musik, coolt coolt coolt.

Den första jag såg när jag kom in var Sean Banan, ni vet killen från Floorfiller? Han började vi snacka lite med, lite rolig =) Får första klass var Streetjazz med Emilio & Mathias. Från halv 7 till 10 höll vi på, så vi var ganska trötta efteråt. Körde en SJUKT rolig och bra dans till en Madonnamix. Skulle gärna vilja visa er dansen som jag har filmat men får som sagt inte. Ni får komma hit om ni vill se =)

Det var en jävligt rolig dans, man kände verkligen att man njöt när man dansade den och ni vet dom där känslorna som kommer ibland när man bara är glad & lycklig =)

Efter det var det bara att pumpa upp luftmadrassen och placera sig i sovsäcken i danssalen bredvid och sova.

Dag 2, måndag:
Upp och hoppa halv 8, jag var pigg, trots att vi la oss sent dagen innan. Frukost, på med träningskläder, ut med alla saker ur danssalen, städerskan halv 9. Måste säga att det var väldigt mysigt att vi sov över just på dansskolan. På dagarna och kvällarna var det ju folk som kom och gick och det var brötigt, men efter 10-tiden var det ju bara vi kvar så vi duschade och åt kvällsmat i pyjamasen och hade det mysigt.

Anyway. Första klassen denna dag var House som vi hade med en kille som heter Martin. Den bästa på House i Skandinavien enligt Emilio så det var förväntansfullt. Jag hade inte så mycket kunskap om House innan så jag visste inte vad jag väntade mig. Men jag kan säga att jag aldrig vart så trött i hela mitt liv efter 2 timmar av dansträning. House är BARA kondition och fotarbete. Hopp hit och hopp dit, eller ''hopp & skutt'' som Anna beskrev det. Martin var grym och det var en rolig koreografi som man blev gladare och svettigare för varje gång man satte. Jag svettades ÖVERALLt. På armar, HÄNDER, trosorna var blöta av svett!! Eww säger jag bara. Det rann och rann all over my body

Snabb dusch, sedan äta. Hann gå på stan. Fick med mig ett linne & örhängen, så ni veeeet det =)

Tillbaka på Marikas. Andra klassen den dagen, Dancehall kl kvart i 3 tror jag det var. Fick reda på lite innan att vi skulle ha en tjej som hette Sara Galan. Enligt Emma var hon sjukt bra och ganska känd inom dansvärlden. Jag var helt slut efter housen och det var lite synd för då orkade jag inte lika mycket på dancehallen. I alla fall var det hur grymt som helst det också. Aldrig sett en sån liten tjej som kunde svanka och röra så på höfterna. Hon var verkligen IT! Sara gillade detta bäst, då man fick vara lite feminin =) Haha, väldigt roligt.

Ut och äta jättegod thaimat och sedan tillbaka till danssalen då det var dags för Street. Hade en snubbe vid namn Daniel (enligt Emilio den bästa på street i Skandinavien) och hans assistent Joakim. Daniel hade världens längsta dreadlocks och var svinskön och rolig. Dansade till en svensk hiphoplåt. Koreografin var ganska svår + att man var helt död efter de tidigare klasserna så man hade inte så mycket energi. Men det var väldigt roligt ändå. Street är ju som sagt street =)

Tjöta, i säng runt 2.

Dag 3, tisdag:
Upp och hoppa igen. Jag var förvånansvärt pigg och alert dessa dagar. Kanske gör gott för mig att jag sover på taskigt underlag och ena stunden frusen ena stunden svettig i en obekväm sovsäck? Dunno.

Sista klassen kl 10-12: Waacking. Hade en as härlig tjej som hette Malin. Waacking är först hämtat från Soultrain, det gamla tvprogrammet. Det är mycket soul och disco och funkmusik och man dansar kvinnligt och lite divigt med ''kvinnliga'' lockingrörelser. Ganska svår koreografi och mycket hand- och armarbete, men sjukt härlig musik (värmde upp till Aretha Franklin) och goa mooooves.

Efter detta var det duschning och göra sig i ordning (som man inte gjort på hela tiden då man konstant gick runt antingen svettig i träningskläder eller osminkad i pyjamas) och ut på stan. Började med att äta mat och sedan gick jag med Sara och Julia. Fann lite smått och gott, bl a MJ-strumpor (världsklass) och lite sååå.

Bussen åkte hem vid 18.00 och var hemma ca 12 i Trollhättan.

All i can say är att detta läger var FANTASTISKT lärorikt, roligt, jobbigt, minnesvärt, underbart, uppfriskande, inspirerande och utvecklande. Som Mathias sa i ''sluttalet'' i bussen:

- Alla lärarna på alla klassen har sagt tre gemensamma saker ''Andas, slappna av och ge aldrig upp''. Det är tre grejer ni alltid måste komma ihåg.

Och man FÅR misslyckas
man FÅR INTE bli arg på sig själv om man inte klarar ett steg för då blockerar man för sig själv
man FÅR INTE sitta ner på en klass- it's rude
man SKA slappna av och göra så gott man kan
man FÅR göra fel massa gånger, bara man har som mål att klara det

lalalaaa ..
DANSLÄGER STHLM 09 ♥

underbart

nu ska jag sova verkligen, alldeles för sent detta, har ont i ryggen. Skulle behöva Emmas massage just nu =)
God natt!


Kommentarer
Postat av: Bark ;)

2009-10-29 @ 09:56:25
URL: http://sipzis.blogg.se/
Postat av: Bark igen ;)

haha blev lite fel där... I alla fall lät de som en riktigt dunder läger. Kan se dig gå på skolan med massa dansmänniskor. Hohohoho. Vi tjejer måste ses snarast! Pusss

2009-10-29 @ 09:57:50
URL: http://sipzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0