Äcklig morgon på dig David


Ja, god morgon allesammans. Hur mår ni? Jag mår bra. Jag har inte ätit något för jag är inte hungrig! Shit, första gången typ. Jag cyklade iväg och vräkte i mig en hel kebabpizza igår + popcorn. Det var riktigt gött så nu är jag inte hungrig. Igår var ju Ewa och Helena här och det var mysigt. Satt och snackade och klagade på att Sverige var så dåliga stup i kvarten. Ja, det var dom ju verkligen.

Måste snacka lite om bilden här då. Jag blir så jävla trött. Måste han hålla på med sånt här dag ut och dag in, herr Beckham? Tydligen! Han vill gärna skylta med att han har magrutor, ett stort paket, armmuskler och en härlig bränna. Dessutom ska han se så jävla svår ut hela tiden genom att rynka på ögonbrynen så att han ser lite arg ut = han vill att folk ska ta honom för en Bad Boy på bilderna trots att alla vet (och det tycker han om att dom vet) att han är en Good Guy egentligen för att han är gift och har tre barn. Åh, jag blir så trött. Man tränar väl inte för att visa magrutorna för massa kvinnor? Nej, man tränar för att kunna bli bättre på fotbollen som han lever på. Han har ju redan ställt upp på massa jävla kalsong-bilder, räcker det inte nu? Vad är det du vill åt, David? Berömmelse? Du har redan fått massa beröm från både kvinnor och män! Pengar? Du är ju stenrik på fotbollen! Jag tror inte han bara tycker det är lite käckt och kul att ligga på en påle och sträcka ut sig och visa musklerna just for fun. Nej, han vill nånting. Kanske vänstra med någon barnflicka igen. Åh, jag hatar David Beckham, har alltid gjort. Och han är inte bättre än Zlatan på fotboll heller. Tönt-David.

Nu ska jag ta på mig joggingbyxor och stoppa i mig en macka för jag och pappa ska ut och springa. Har försökt att gå upp i tid varje morgon och ut och springa vid 9-tiden men det går bara inte när man lägger sig klockan 1 osv. Dessutom ska pappsen får bort lite kilon också så det är bra att jag drar med honom. Sedan kommer Joss hem och då ska vi träffas. Ha en fin torsdag så här innan midsommar! Kiss

Kommentarer
Postat av: bea

tja julia! länge sen jag läste din blogg nu, men nu är jag här haha. såg detta inlägg om beckham-bilden, och jag måste säga att jag inte är jätteinsatt i hans karriär men just den här bilden ser ut att vara en kalsongreklam för armani. om jag inte har helt fel. hur som haver är det då så att beckham har skrivit på ett kontrakt med armani, alltså de ger honom skitmycket pengar och han går med på deras villkor. således har beckham själv inte valt huruvida han ska ligga och fläka sig eller ej, men eftersom armani bestämmer får han nu snällt ligga där på armhävningsstolpgrejen. jag tvivlar inte på att beckham väldigt gärna skulle sitta fullt påklädd i en soffa i stället, men en sådan reklam skulle inte (vilket armani-gänget mycket väl vet) sälja lika många kalsonger eftersom kunden inte vill identifiera sig med en soffpotatis utan en vältränad, fitforfight-kille. så ligger det till. det hela handlar alltså om företagets vilja att få kunden att identifiera sig/shoppa efter sina ideal och inte om att beckham vill fläka sig.

ha det gut!

//bea

2008-06-21 @ 17:00:35
URL: http://wordtrack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0