Home from the cottage

Hallå! Välkommen hem, Julia skulle jag kunna skriva.
Nu är jag hemma i alla fall. Efter två dagar, haha. Men imorn ska jag, mamma, pappa och mormor till Marsstrand där morbror Henric har hyrt en stuga i en vecka all by himself. Hoppas på bra väder så man kan sola och bada. Härligt.
I alla fall. Jag och Sofie har vart i stugan och vad har vi gjort? Ja, ingenting typ men ändå har vi haft kul. Gosat med Rikki, kollat tv, ätit, tjötat och så där. Var på Torp idag och det var ju rea och jag köpte allt på rea idag förutom Madicken-rosetten längst till höger. Åh, vad jag älskar Madickens kläder. Filmen om Madicken gick på TV1000 igår och vi kollade på den och jag sa flera gånger ''fan vilken snygg klädstil Madicken har!'' och det har hon verkligen. Små rosetter i sitt långa, söta hår, mysiga koftor på vintern och söta spetsklänningar med svarta skor på sommaren. Älskar även hela Madicken för hon är så smart och hjälper alltid alla fattiga och svaga. Hon, tillsammans med Laleh, Filip & Fredrik och Katrin Schulman, är nog min nya förebild kanske. För hon är ju så go, Madicken. Älskar namnet också. Madicken. Det ska nog min dotter heta. I alla fall. Här är grejerna:

Väst, Indiska, REA 149 kr
Leopardrosetter på hårnålar, 2 st, Gina Tricot, REA, 24, 50 kr
Diadem, Indiska, REA, 10 kr/st
Rosett-klämma, Glitter, 29, 50 kr eller något

Och idag åt jag nog på länge en riktigt jävla god maträtt som INTE var ''helgmat'' som jag kallar det. Ni vet, pizza, tacos, fläskfilé med god sallad. Sånt som mamma gör på helgerna. Utan idag blev det makrill som farfar fiskade i söndags, spenat och potatis. Jordgubbar till efterrätt. Jävulen vad gott det är med fisk. Jag älskar fisk. Mamma kom och hämtade mig och i bilen hem frågade hon om jag ville åka utomlands. Idiotisk fråga egentligen, hon vet att jag vill det, men pappa är inte så sugen och Victor ska inte åka med för han jobbar men nu är det jag och mamma mot pappa så vi 3 plus familjen Johansson åker nog kanske. Nu ska jag inte säga för mycket, men jag hoppas det blir Grekland eller något. Diademerna jag köpte kan ju vara sköna att ha på stranden i utsläppt beach-hår som Stina Lee hade valt att säga. HAHAHAHA, gud, jag får panik när folk ska skriva hur dom ser en bild framför sig hur dom ser ut. Ni vet ''Jag ser mig själv på stranden med en sarong runt min midja medan vinden blåser i mitt solblekta hår och den turkosa bikinin jag inhandlade på H&M häromdagen är som gjuten för min kropp''. Aaaah, vet inte vad det är som stör mig, det låter bara så .. självupptaget och som man tar sig själv på så stort allvar. Åh, det är så jobbigt med folk som tar sig på för stort allvar.

Nu ska jag skriva en artikel om att Paris Hilton inte vill gifta sig samtidigt som Nicole Richie. Kollade på E! dom här två dagarna i stugan och där lär man sig mycket! Tjing!

Gosar med Rikki
Jag förvandlades till en shakande Beyoncé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0