Idag är jag finsk

499836-494499836-493
499836-492499836-491
Idag är jag blå-vit precis som Finlands flagga så kanske folk tänker ''Finland!'' så fort de ser mig ute och då kan man ju nästan säga att jag kommer från Finland idag. Coolt. Det fick bli lite fotografering när jag cyklade hem från Amandas goa mormor och morfar Berit och Bertil nyss. Vi satte oss och fikade glass och sedan fixade Bertil och Amanda hennes cykel så då satt jag och Berit och pratade. Sedan fick jag ett karottunderlägg också. Hahaha, vem säger karottunderlägg? Ett grytlock liksom som han gör själv med korkskruvar i ni vet? Sådana gör Bertil. Han är underbar, Bertil. Han sitter och gör karottunderlägg på sin fritid nu när han är pensionär och allt. Det om något är coolt. Så jag fick en. ''Julia, har du fått ett karottunderlägg av mig?'' Jag: ''Va? Nej, det har jag aldrig fått.'' Bertil: ''Inte!? Då ska du få ett såklart! Du är ju min kompis nu''. Jag trodde han skämtade men ut kom raringen med ett karottunderlägg eller grytlock som de flesta säger väl (?) och herregud sikken go gubbe han är, Bertil. Vill ni se den? Klart ni vill. Här är den:

Förresten så är min Finlands-flagga-klänning från Gina Tricot, 149 kr, och det var den jag köpte .. vänta, nu ringde det. Det var Amanda. Gosing. Nu ska jag snart sticka iväg till henne efter att jag har ätit mammas hemgjorda köttbullar. Och vet ni hur samtalet med Mandis precis nyss löd då?
''Hallå''
''Hej, det är din fula kompis Amanda''
''Tjosan!''
''Vad gör du?''
''Jag sitter vid datorn''
''Vad ovanligt!''
''I knoooow''
''Skulle du äta nu?''
''Japp''
''Okej, men mamma har gjort marinerad kycklingfilé till oss ikväll om du vill äta här?''
''KÖÖÖSSSS! Klart jag vill. Jag älskar mat. Jag gillar att äta''
''Mm, så du kan ju komma när du har ätit klart?''
''Of course, babe! Hej då''

Är man en underbar människa om man ringer och frågar om jag vill äta marinerad kycklingfilé ikväll eller? Jo tack, det är man. Helvete, var var jag nu? Jo, klänningen var den jag köpte i tisdags! Så, det var det jag ville ha sagt.
Idag får det bli en solfri dag eftersom mammsen har sprungit efter mig med ett finger i vädret och sagt ''Du har bränt dig! Du har bränt dig! Fy, Julia! Inte bra, Julia!''. Men imorn blir det att bada och sola och vara i Idas stuga på Gardis med mina goingar Idd Fille, Lindis Tuttfia Fluffy och Evve vem sitter du brevve? :)

Nu ska jag äta mammas hemmagjorda köttbullar. Och det låter riktigt sådär mysigt när man säger det. Det låter som om jag har världen mysigaste stuga typ ute på landet och man har sett fram emot hela dagen på att äta mammas hemmagjorda köttbullar och middagen brukar också bestå av knäckebröd till (förutom potatis och sås och allt det där) och oftast brukar middagen äga rum klockan fyra. Förstår ni vad jag menar? Lite så där min farmor och farfar i stugan-känsla. Aja, ni kan la skriva upp det, för jag tror att det var rätt intressant?

NU ska jag äta hemmagjorda köttbullar.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Idd

a men köss bertil

2008-06-05 @ 15:28:39
URL: http://Idasstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0