The meaning of Hame Baham


Where are you my sisters?
Where are you my brothers?

People are u ready?
Fighters are u ready?
Dreamers are u ready?
Come on and get, get ready
If you're truly ready
Come on get ready

They could take me up,
Take me down
I don't care
I'm not found
'Cause we don't understand
The meaning of hame baham

He said don't let them fool ya
He means the one who rules ya
I say u got to seize the power to be free
And I don't mean the money
And I don't mean control
But I mean the power over heads and our souls

People are u ready
We got nothing to loose
I won't let them rule my dreams
I won't let them tease me
Don't fall for temptations
or the lives they offer
Where are u my sisters
Where are u my brothers

 Översättning

Var är ni mina systrar?
Var är ni mina bröder?

Människor, är ni redo?
Kämpare, är ni redo?
Drömmare, är ni redo?
Kom och var, var redo
Om ni verkligen är redo
Kom och var redo

Dom kan ta mig upp
Ta mig ner
Jag bryr mig inte
Mig kan man inte bygga på
För vi förstår inte meningen med
Hame Baham (att alla ska vara tillsammans

Han sa låt dom inte lura dig
Han menar den som bestämmer över dig
Jag säger att du måste fånga kraften för att bli fri
Och jag menar inte pengarna
Och jag menar inte kontrollen
Men jag menar kraften över våra huvuden och själar

Människor, är ni redo?
Vi har inget att förlora
Jag kommer inte låta dom bestämma mina drömmar
Jag kommer inte låta dom reta mig
Fall inte för frestelser
eller livet dom erjuder
Var är ni mina systrar?
Var är ni mina bröder?

Jag tror detta är den låt som har gett mig mest självförtroende utav Lalehs alla låtar. Hon har ju stärkt mig sjukt mycket och den här är så himla mäktigt för mig att jag nästan dör. Så himla bra. You gotta listen. Finns tyvärr inte på Youtube men ladda ner gott folk, eller ännu bättre; köp skivan. Laleh. Bästa som finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0