Ska vi vara seriösa? Okej

Liten text .. om hur jag är trött på saker. Det är jag ofta, så om ni ibland undrar, så är det sånt här som går through my mind :)

Trött på allt som har med pekpinnar att göra
Trött på allt som bara leder till att förstöra
Trött på att säga till hur det ska va'
Varför inte bara göra som man vill, leva & va gla'?

Trött på att höra fröken naiv som talar?
Men försök att lyssna och sjunk ner i mina ord-dalar
Det finns så många som säger att låten på FM är bäst
Hallå, det är produkt, det är äkta varan som gör mig frälst

''Trött, trött på att människan äter kött''
Det sa en tjej på tv en gången
men trött är jag på prästens tjöt
som en gång sa att människan är mer värd än djuren

Vem säger att vem har rätt?
Vem påstår att den speciellas aspekt
är den som i längden väger mest?
När det kommer till målet är människans vilja en enda fest

Trött på kungahuset, trött på dyra slott
Människans vinning försvinner alltmer bort
Vad gör vi om fattig stackare vinner på sin lott?
Jo, vi höjer på ögonbrynen å svarar kort:

''Jag blir så trött
jag BLIR så trött
Varför vann DU nu då?
Allt i mitt öga ser bara rött
Du äger ju inte ens en bostad, nå?''

Dyrt blir dyrt, konjunkturer tyr sig hit
Det blir allt värre, och pengarna blir färre
Dåligt blir sämre, jag vet vi vill hem
Men något hem, finns det?
Jag påstår jag inget vet

Trött på lärarnas eviga tjat
''Gör läxan, imorn blir det förhör''
Har mamma å pappa läxor? nej klart
Protesterar vi är det ju nästan så vi dör

Trött på att sitta rak i ryggen
Vem kom på det där med inga armbågar på bord?
Trött på prat om de ''dåliga byggen''
Vem är dålig, vem är bra?
Alla är vi ju gjorda på jordens jord

Alla är vi ju gjorda på jordens jord
vi är gjorda av jordens jord

Konungar

Vad hände med det vi sa?
Vad hände med det vi byggde?
Vi får inte glömma dom där sakerna
som fick oss att förstå vad vi behövde
Vi är som en saga, som en milstolpe i livet
Det ska förbli så, vi ska alltid förbli det vi blivit

''Om dom kan, kan vi ännu mer!''
Vi tänkte å tyckte så, med att våra verktyg
Möjligt att vi borde sätta oss å skriva ett brev
om hur vi tycker å rankar, betyg för betyg

Ska vi låta oss åka ner i gruvarnas jobb?
Ska vi slita å kämpa tills det slutar glöda?
Ska vi skriva låtar i mörkaste moll?
Å låta oss lyckligheten ikväll söva?

Det må inte finnas två drottningar
det må dock finnas en med sin kung
Enligt vår visdom är vi konungar
och det har blivit vårat inre lugn (en blund)

Konungar på toppen!
Du vet att vi kan
Vi sätter oss på tefat, kör loppen
Sätter vår egen värld i brand

Prinsar å prinsessor!
Dom ligger i underkultur
Kung å drottning som nässlor
Det är konungar som vi som vinner lycka i bur

Konungar
inte kungar ..
Konungar!
inte kungar ..
Mallig å manlig
vad ska man va?
Inget av det
Konungen är som sig själv, mycket bra









Kommentarer
Postat av: :)

du sitter högst på tronen, där drottningen sitter av svensk "lyrik", tror jag :) eller du är så unik i alla fall! fast det vet du redan:)

2009-04-27 @ 18:06:23
URL: http://revelrynotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0