Strålande jul

Åååå jag älskar tiden. Igår hade vi misslyckat men mysigt bak hos Bark, jag hon och johanna. Bakade citronmuffins med choklad på (flopp), havreflarn med choklad på (rätt goda!) och mina cornflakes-kakor! (goda!!).

Och nu sitter jag här, fan tidig. Gick upp i tid för att packa ner lite grejer, efter skolan ska jag ju med Bark till Sportlife. Och dum som jag är och glömmer av saker så skulle ju alla ha med sig en present idag, julklappsleken you know? Såååå .. hahaha, jag tog Lidl-choklan' jag fick av mitt rara dansbarn och en påse julskumtomtar som jag hittade här hemma! Haha, bättre än ingenting i alla fall.

Ska gå till bussen snart, jag har klänning på mig idag. Jag och beccen sa att vi skulle ha det på oss idag, jag är helsvart, hur rolig ser man ut då? Förutom min hud som är beige och mitt hår som är blondt BRy

Vad kan man mer berätta? Ska till Lillan & Claes ikväll och äta julmat! Lilla Deija och Conna kommer också, med föräldrar. haha. Ska bli roligt.

Och igår skrev Harvey till mig att hennes mamma ska hålla ett pass på Sportlife i lilla edet (hon är instruktör, har as muskulös kropp!!!) och då frågade hon om jag ville följa med så ska vi vara med på passet, som var ett styrkepass med mage/rygg eller nåt. Kul! =) Bra att jag inte slappar ihop totalt under lovet. Detta är då imorgon lördag!

Och på söndag ska vi repa inför Mellandagscupen med danstjejerna.

Måndag- heldag i Göteborg, shopping/Liseberg

Tisdag- jag och mamma ska nog baka!

Onsdag- dan före dopparedan! Ska se 23e avsnittet av Sunes Jul, ut till Överby för att seeedan komma hem kl 4 och klä granen och ställa ut tomtar. Och sen är det Bingolottos uppesittarkvällar (citat pappa ''Ska du ha egen lott eller??? hahahaha'' slutcitat) och så har dom Rimstuga och så ska jag och Victor kolla på På gränsen hahah, en rar film som vi alltid sett dan innan julafton och så sover jag i soffan i hans rum  ... Just det, pappa och jag ställer ut gröt till tomten på altanen så får vi se om det kommer någon julklapp som Tack för att han får mat ..

Torsdag- DOPPAREDAN, JULAFTON, ÅRETS MYSIGASTE DAAAAG! Jag och Victor går upp (kanske runt 6, 7! Förr i tiden vaknade Victor vid 4.. fast då var han la typ 4 år också), går ner och ser till våran HÄPNAD att gröten är uppäten och där på trappan ligger det två paket till oss. OJ OJ OJ :) Pappa vaknar till liv och kommer ner och gör frukost, mamma också. Jag och pappa gör oss i ordning, blir kl 8 hämtade av Kenneth och åker och hämtar farfar och Thomas och Jon. På väg ner till kyrkogården lyssnar vi på Kalle Sändare i vanlig ordning. Alla är glada att det är jul och skrattar hejdlöst åt Kalle på radion. Kommer fram till kyrkogården, tänder ljus och lägger på alla döingar i vår släkt. Faktiskt mysigt och fint. Brukar vara vi och typ 1 eller 2 gubbar där på julaftons morgon. Farfar hejar och tjötar med dom som alltid. Och så försöker han lära mig alla döda människor, vilka dom var och vad dom gjorde .. Sen åker vi hem till farmor som har ställt fram fika! Och så kösser jag kössen lite, haha. Och sen åker jag och pappa hem, kl 12 åker vi iväg till Flakeberg där det ska firas jul hos moster Katarina! Vid 6-tiden åker vi till farmor och farfar igen där vi firar jul med pappas släkt.

Så ser julafton ut och nej jag är inte fem år men faaan, traditioner är till för at hållas och det är på dom vi lever faktiskt, lite ibland såååå =)

Nu går jag till bussen. IDAG BÖRJAR MYSET

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0