Att vara mamma .. typ


Jag vette fan vem han är men jag vill ha hans solglasögon nu. Ray Ban-inspirerade fast med lite toning i färgen i glasen. Jag gillar skarpt!!
Idag har jag och korven varit hemma hos henne och solat och vet ni? Jag fick färg! Hahaha, inte ett under så men det känns som ett under för att det har vart så jävla dåligt väder. Och vet ni vad eller? Helvete, alltså. Jag vet inte vad jag håller på att förvandlas till. Jag åkte hem också skulle jag laga lite makaroner till körven pappa hade gjort men så kom jag hem och såg att korven hade pappa visst ätit upp. Så jag tänkte att vi hade en kycklingfilé kvar från igår när jag gjorde wok så jag började koka makaroner och stekte kyckling i grillkrydda (hahahaha, är jag go eller) också kom Victor också dukade han och jag blev förbannad för att han aldrig gör mat för han så lat, men så hade han jobbat och allting så han fick duka. Jaja, anyway. Jag ställde fram maten på borde och vi åt och så där och sedan plockade jag bort och han skulle hjälpa till men den skithögen gick upp och la sig så jag ställde in i diskmaskinen och gjorde ordning i köket. ÄR JAG EN MAMMA FÖR FAN ELLER? Hahahaha, det här är typ mina två första dagar i livet då jag gör mat 2 dagar i rad. Men jag kanske har kommit in i ett stim nu då jag testat på att laga lite? Och jag bränner faktiskt inte vid maten, jag misslyckas faktiskt inte. Okej, håll tyst ni som säger att det är enkelt men jag lagar fan aldrig mat. Jag är inte lagd åt det hållet. Jag tillhör den skaran som tycker att kvinnor inte ska göra allt bara för att dom är ''supposed to do that''. Männen får la fan lära sig sånt också. Men i alla fall, det var inte till vanligheterna det här och det var väl bra. Min mamma ska ju inte behöva göra mat jämt, och speciellt inte när hon kommer hem från jobbet och är trött. Fast nu finns det ju ingen mat till henne men ändå. Hahaha. Och vet ni vad? Amanda har bjudit med mig till Halmstad i morgon, vi ska dit till finaste stranden i Tylösand och sola och bada. Häääääärligt härligt. Och imorn skulle jag rensa mellan våra plattor ju på framsidan. Ännu en mammig sak men det får jag göra nu då en stund, gör inte allt nu men lite kan jag allt göra. Asså, shit, vad håller jag på att bli? Jag lagar mat, jag tar svampen och skrapar bort det där extra hårda på stekpannan, jag ställer in i diskmaskinen, jag torkar, jag är ute i trädgården och tar bort ogräs. Hahahaha. Herregud, vad är jag för nån. Och det är inget fel med detta, bara det att jag inte kan se mig själv göra det. Fan, vad jag har mognat ändå. Hahahaha, eller det kanske inte handlar om mognadsprocess. Bara att jag aldrig orkat anstränga mig och hjälpa till förr. Shit, jag känner mig som .. ja, som mamma. Också ringde jag morsan och sa att är man mamma hinner man ju fan inget annat! Man gör ju bara mat och plockar i ordning hela tiden. Sedan så hinner man ju aldrig vara snygg heller om man är mamma. Man sätter upp en schleten tofs så att inte hårstråna ska åka ner i maten eller så att inte håret ska vara i vägen. Man tar inga vita fina kläder ifall det skulle skvätta, man har sketna händer för att man tar i mat, skit och disktrasor hela tiden. Det är ju fasiken jobbigt och slitsamt. Så aldrig i livet att jag skulle kunna vara jävla hemmafru. Aldrig i hela livet. Hellre ett roligt, kreativt och bra jobb. Okej, nu säger jag inte att man ska välja. ABSOLUT INTE! Typ mitt motto i livet är att man ska kunna jobba och vara mamma och cool kvinna samtidigt, men det är ju inte lätt. Jag säger då det. Och hur fan skulle det vara med massa barn? Hund? Herregud. Jag borde nog tänka över min framtid lite. Nu ska jag ut och rensa mellan plattorna. Fan, nu kommer jag bli sketen morsa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0