Jeansshorts (ej höga i midjan) sökes


Det är riktigt jävla jobbigt när jag tänker så här: ''jag har ett par jeansshorts hemma. Perfekt! Då kan jag använda dom mycket till allt. Linnen, tunikor, bikini m.m.'' Men min tanke här då är för jävla feeeeel. För då kommer nästa tanke: ''Jeansshortsen är med höd midja''. Helt plötsligt blir allting fel! Jeansshortsen blir inte enkla längre, dom blir jobbiga. Hög midja = svårt. Det blir jobbigt med att stoppa i tröjor, linnen etc. och det blir lite stelt. Det blir inte den där känslan som troligtvis Sofi Fahrman har på den här bilden; ledigt och lätta att bara slänga på sig. Och jag går efter lagen att ett par jeansshorts är alltid snyggast om man klipper av ett par egna jeans och viker upp kanten och låter fickorna hänga ut eller något. Fan, vad modern jag lät men jag läser Elin Klings blogg och hon skriver så. Att fickorna ska hänga ute. Och ja, det är väl snyggt då. Men fan. Jag har inga bra jeans att klippa av. Inga verkligen. Och vart ska jag hitta ett par jeansshorts som inte ser för stela, inte för slitna (jag hatar trashmodet med hål i brallan) och inte med några jävlar detaljer, typ bling bling, glitter, blommor etc. på. (Märker ni att jag har skrivit etc två gånger? Jag vet inte varför. Jag såg precis Filip & Fredrik och dom säger så). Men .. nu precis insåg jag att det blir inga jeansshorts. Hahaha. Nu har jag inga pengar (eller hjälp, jag har inte kollat kontoutdraget på länge. oooh, undrar hur mycket jag har kvar) och nästa gång jag får pengar den 20e, då är det Fallens Dagar (eller vadå? Lägger jag pengar på Fallens Dagar? Nej, typ körv kanske. Hahaha) och efter det är det Filip & Fredrik i Stockholm och då kommer vi shoppa där (kanske jeansshorts?) men förmodligen är mina pengar bortblåsta på fika, tidningar och annat skit etc. (JÄVLA ETC! Varför skriver jag det?). Men som sagt; det finns ju lite luckor emellan och varför skulle inte shoppingen i Stockholm (iiiih, jag ska dit och träffa F&F. MINA IDOLER :)) kunna bestå av ett par jeansshorts? Svar: Jo, Jull, för att du redan har ett par även fast dom har hög midja och du kommer inse snart att det är onödigt för din låga ekonomi att slösa pengar på 2 par jeansshorts, plus att sommaren snart är över och på hösten kan dom inte användas och sedan nästa sommar kommer du fått för mycket kurvor, som du i och för sig tycker är bra, och då kommer jeansshortsen att vara för små.
Just det. Så var det, ja.

Kommentarer
Postat av: ellen

förlåt jag orkade inte läsa hela inlägget, haha, men jag har sett jeansshorts på indiska, om du ville veta var det fanns? lycka till

2008-07-09 @ 12:19:03
URL: http://dellendo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0