Thank (?) god it's friday?

Hej. Himlans tråkig dag det här. Ändå har den gått rätt fort. Gick i och för sig upp vid 12, kollade lite F&F, åkte till Jätten och köpte tidningar och nu är kl 16.00 snart. Jag har ingen aning om vad som kommer hända ikväll. Antingen film med Ida if she's gonna call me, eller slappdag med pappis här hemma med nya tvn som han är helt galen i. Vet ni vad han gör? Han har målat och tapetserat här nere, och igår satte han upp tvn tillsammans med Martin. Idag var det något problem med kablarna så Claes fick komma och hjälpa honom. Emellan allting, eller under allting snarare, går han och pustar, suckar, svettas och bara är allmänt otrevligt. Så här låter det typ i vårat hus nu för tiden:
Mamma: ''Michael, så här kan du inte sätta fast tapeten!''
Pappa: ''Det kan jag visst det!''
Brorsan: ''Kan jag kolla på film här nere eller?''
Pappa: ''Neeeej! Sluta tjata om allting! Låt mig göra klart detta!''
Brorsan: ''Fan, vad grinig du är. Det går inte att prata med dig.''
Pappa: ''Men du tjötar ju bara!''
Mamma: ''Victor, bry dig inte om honom. Det går inte att prata med honom när han håller på och grejar.''
Pappa: *Suckar* ''Ni bara tjatar om allting!''

Och jag då? Jo, jag brukar skälla mest i familjen, eller skälla, typ skrika: ''DU ÄR SÅ JÄVLA SUR!!! JAG HATAR DIG!!! IDIOT!!''. Ja, typ så. Men idag satt jag bara och lyssnade på familjens tjaffs medan jag lugnt satt i soffan och läste Aftonbladet, Klick!, GT och Fredag. Och nu är jag hungrig. Och jag vet inte vad vi ska äta ikväll. Jag ska försöka säga med snäll, lugn och fin röst till pappa ''Åker du upp och handlar lite tacos så kan vi laga det tillsammans sen?''. Antingen säger han
a) ''Jag får göra det då. Vad ska jag handla för något?''
b) ''Nej, det orkar jag inte med!! Vi beställer pizza!''

Fortsättning följer med andra ord..
Vill ni se en bild på tvn och det förresten? Klart ni vill. Här är den:

Nu är det ju så att det inte är klart än. Ni ser ju att högtalarna står huller om buller och kablar ligger överallt. Men pappa är svettig och kämpar på och verkar rätt deprimerad över att familjen klagar på hans humör. Han sa precis till mig när jag tog kortet ''Julia, du förstår att det är inte så lätt som alla tror. Högtalarna ska upp och jag måste fästa kablarna och det är en jävla massa ..''. Och jag sa ingenting, han bara torkade sig i pannan och suckade. Nu tycker han att jag ska tycka synd om honom men det gör jag inte. Tror jag. Men ni ska få ett färdigt resultat efteråt hur allting ser ut. Dock tycker jag att det ser lite bad ut med bruna högtalare med svart tv och så men pappa kanske ska lacka om dom, men det vet vi hur det kommer sluta: han kommer ringa en av sina vänner så får han göra det. Pappa kan inte så jävla mycket förstår ni. Inte så mycket som ni tror. Haha.

Kommentarer
Postat av: emma :)

HAHA, hoppas det går bra med tvn :)!

2008-07-11 @ 18:00:21
URL: http://emmzistheshit.blogg.se/
Postat av: Beatrice

haha vi har likadana tapeter (;

2008-07-11 @ 21:54:29
URL: http://beaatricee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0