Do it!


Jag kan förstå folk som tycker det är kallt i vattnet och inte vill bada, jag kan förstå folk som är trötta på morgonen och inte orkar gå upp, jag kan förstå folk som är rädda för att hoppa bungy jump och inte gör det, men egentligen; hur svårt är det? Att gå upp på morgonen till exempel. Jag läste ett reoptage om Gry Forssell, eller med Gry Forssell, och hon sa ''Jag snoosar aldrig på morgonen. Har jag ställt klockan på 5 så ligger jag längst kvar till tio över. Att snoosa gör det bara jobbigare på morgonen''. Och jag får nog säga att jag håller med. Okej, jag snoosar för fan i 40 minuter på möran men om man bara ger mankeln till eller vad det heter och går upp så är det ju gjort! Samma sak med vad man än ska göra. Är det kallt i vattnet? Hoppa i ändå! Du doppar hela kroppen på en sekund, det går över på en sekund. Skit i att dalta så mycket och tänka ''nu gör jag det! ... eller naaee, jag vågar inte .. jo! nej, jag kan inte''. Alltså, gör du det så har du det gjort! Och jag tror inte det handlar om att man är modig eller cool eller tuff, utan jag tror man bara måste ställa in sig på en smart tanke; att bara göra det. För det går ju över lika fort som du gör det, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0