Best Friends


I can't wait to get away from you

And surprisingly you hate me too

We only communicate when we need to fight

But we are best friends...right?



You're too good at pretending you don't care

There's enough resentment in the air

Now you don't want me in the flat

When you're home at night

But we're best friends right?



You're Stephanie and I'm Paulette

You know what all my faces mean

And it's easy to smoke it up, forget

Everything that happened in between



Nicky's right when he says I can't win

So I don't wanna tell you anything

I can't even think about

How you feel inside

But we are best friends, right?



I don't like the way you say my name

You're always looking for someone to blame

Now you want me to suffer just cause

You was born wide

But we are best friends right?



You're Stephanie and I'm Paulette

You know what all my faces mean

And its easy to smoke it up, forget

Everything that happened in between



So I had love for you when I was 4

And there's no one I wanna smoke with more

Someday I'll buy the Rizla*, so you get the dro**

Cause we are best friends right, right, right, right?

Because we are best friends right?

Because we are best friends right?

Översättning:

Jag kan inte vänta på att få åka iväg från dig
Och överraskande nog hatade du mig också
Vi kommunicerar bara när vi behöver bråka
Men vi är bästa kompisar, eller hur?

Du är för bra på att låtsas att du inte bryr dig
Det är nog med bitterhet i luften
Nu vill du inte ha mig längre i lägenheten
När du är hemma på kvällen
Men vi är bäst vänner, eller hur?

Du är Stephanie och jag är Paulette
Du vet vad alla mina ansiktsuttryck betyder
Och det är lätt att gå upp i rök
Glöm allting som hände där emellan

Så jag kände kärlek för dig när jag var 4
Och det är ingen jag vill röka mer med
Någon dag kommer jag köpa Rizla (en drog) så att du får drogen
För vi är bästa vänner, eller hur, eller hur, eller hur, eller hur?
För vi är bästa vänner, eller hur?
För vi är bästa vänner, eller hur?

Jag gillar verkligen den här låten. Eller nej, jag älskar den. För någon vecka sedan började jag lyssna på den ni vet noggrant och riktigt och jag tycker verkligen den visar vad en riktig vänskap är. Man bråkar och så som Amy beskriver att man känner; så är det ju verkligen. Man har sina egna små internskämt och Amy är ''Paulette'' och hennes kompisar är ''Stephanie''. Dom har vart kompisar sen dom var 4. Det blir ju så. Jag och Ida till exempel lekte ju att hon var Mary-Kate och jag var Ashley förr. Numera kallar vi varandra för Filip & Fredrik lite så där på skoj. Man hittar ju sedan egna ''things'' när man är så bra kompisar. Jag tycker det är fint. Och att Amy inte ''vill röka med någon annan än dig'' visar ju också att dom är nära vänner. Nej, alltså inte det med att röka, herregud, men det är deras intresse; att röka gräs. Men om man till exempel utgår ifrån mig och Ida; det finns ju ingen jag hellre skulle sitta och kolla och skratta åt youtube-videor med än henne. Man har ju sina egna grejer ihop. Weeeeeell, kompisskap är fint det!

Nu börjar snart High Chaparall efter pausen :)
GOD NATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0