Mimmi Pink Pigg

499836-331
Ja, denna blev det på Överby! Ni ska bara sett mig där inne på MQ. Jag provade först en cerise klänning på skoj för jag tyckte färgen var cool, men jag ville ju inte ha den eftersom jag ska köpa den på H&M som jag nämnde i förra inlägget. Men i alla fall så provade jag den. Mamma tyckte den var jättefin, och sedan kom ju såklart expediten och frågade hur det gick osv också hämtade hon 2 klänningar till. Hon trodde visst jag älskade rosa och var världens flickiga tjej, så hon kom med 2 rosa skapelser. Jag provade dom på skoj och ... jag blev kär i allihop. Eller kär, jag blev så fäst vid dom så jag blev så skeptisk. Sedan hämtade hon en klänning i vit och rosa och då blev jag ÄNNU mer skeptisk. Här har jag 4 klänningar, jag gillar alla, vilken ska jag ta? Den första cerise gick bort, den andra rosa ville jag ha, men den var lite för Madicken änna, och dom två andra var precis lika fina, vit som rosa. Det blev den rosa sista för den var enkel men ändå så söt. Dessutom tyckte kill-expediten att jag skulle köpa rosa och det underlättar ju lite vad killarna tycker ;) Hahaha, nej jag skoja. Jag ska ju inte ha denna på skolavslutningen för då är det kul att vara lite annorlunda bland alla fina folk, men kanske midsommar eller något annat? Hade jag köpt den i vitt hade det kännts så fint ni vet, men nu är det ju rosa och det känns lite mer vardagligt också. Här är alla klänningarna jag stod inne och provade i typ en timme:

Vit 599 kr, cerise 699 kr, rosa 799 kr. Allihop från MQ.

Sedan köpte jag mina ÄLSKADE skor på Din Sko också. Eller jag har inte sett dom i butik, utan lite varstans så där på internet och i tidningar och när jag provade dom så var det liksom ingen speciell reaktion. Det var bara av med skorna och gå till kassan och betala. Punkt, liksom.

Din Sko, 349 kr. Love'em.

Först köpte jag lite grejer på H&M också. Jag gick in i butiken och det första jag såg var en söt volangkjol. 98 spänn? Jomen tjenare! Den plockade jag med mig. Sedan gick jag bortåt och då fick jag ju se alla modebloggares (jag påstår mig inte vara en men ni vet, modet kommer och går och man fastnar för det moderna) ''vill ha denna månaden''-kap: Mimmi Pigg-linnet. 98 spänn den med. Jag såg den ju först i Sofis Mode och tyckte den var så fin, och sedan ville alla ha den. Jaha, det var ju kul. Men jag tror inte Trollhättan är lika modern i stilen som Stockholm, så jag får hoppas att inte ALLA har den på stan :) Sedan köpte jag ett ribbat linne också, för att ha i min kjol (kan ha den både som hög och låg midja). Min förra linne från H&M gick det hål på. Träligt.


Nu ska jag äta och kolla på Grattis Världen med pappa. Kollade på Mia och Klara förut. Åh, bra grejer de!
499836-330
Hejrå!

Kommentarer
Postat av: amanda

vad fina grejer du köpte :D
ha en bra dag,

2008-05-12 @ 15:48:01
URL: http://amandahmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0