Selena!

499836-339
Fan, vad jag har älskat den filmen i mitt liv. Jag kommer så himla väl ihåg dagen som jag såg den för första gången. Det var en fredagkväll eller lördagkväll och jag var så hungrig men pappa var och kollade på en fotbollsmatch och vi skulle äta när han kom hem, men jag hade så tråkigt och visste inte vad jag skulle göra. Då satte mamma på tvn också var det en film som hette Selena med Jennifer Lopez som mamma trodde jag skulle gilla eftersom dom sjunger och dansar och sådant. Jag började kolla och jag tyckte den var så jävla bra att jag inte ville äta sedan! Tiden gick sjukt fort och pappa kom hem med pizza, men jag tog med mig pizzan till tvn och satte mig och kollade på den för jag var tvungen. Jag hade aldrig hört talats om den, kunde inte spela in den och den fanns inte på video. Gud, vad jag älskade den. Efter den där fredagskvällen tjatade jag på pappa varje dag att han skulle fråga varenda videobutik i hela Sverige för att fråga om den fanns, men den fanns verkligen inte. Sedan kom dagen då jag fyllde år, 10 november, och jag fick en låda med massa filmer av pappa och längst ner låg den .. Selena. Jag hoppade upp, kramade pappa, sa ''tack'' 70 gånger och jag var så glad! Efter den där dagen såg jag väl Selena varenda dag. När jag var med kompisar förslog jag den, när jag var hemma såg jag den- jämt! När jag var med någon ny kompis som inte hade sett den sa jag ''Vill du se den här? Den är skitbra!'' också gick dom på det också satt vi där och såg på den. Men man hann aldrig se klart den för den var över 2 timmar och så länge orkade inte kompisarna se den. Det gjorde ju inte saken sämre heller av att Jennifer Lopez var huvudrollen. Efter att jag sett den filmen blev J LO min stora idol, både i musik och film och jag verkade adored her. Men efter ett tag när pappa skulle rensa bland sina VHS-filmer och DVD-filmer blev populärt så försvann Selena. Detta var väl kanske i höstas och jag hade tröttnat på Selena så jag brydde mig inte så mycket om den försvann. Men så rensade jag min garderob härdomveckan och hittade den längst in i en gammal påse. Selena; historien om den mytomspunna sångerskan (det är en sann historia, filmen alltså). Jag fick genast massa minnen och ville se den! Så jag ska upp och kolla på den nu. Började lite igår och såg kanske 20 min, men nu ska jag se klart den. Ska även försöka se lite SATC-avsnitt också, Ida ska ju låna boxen snart.
Jag tror det blir lite cheesecake till det också. Åt god kyckling i hemskunskapen som Pontus gjorde så nu är jag nästan mätt. Vi var sega som vanligt och åkte inte hem förrän halv 4. Jag var tvungen att vänta på stackars Pontus var skosnören hade knytits ihop pga massa taskiga killar, så vi cyklade hem sedan med mätta magar.
Nae, nu ska jag som sagt upp och kolla på Selena och få lite minnen! Jag kan ju heller inte undgå att säga att jag härmade Selena i utseendet något så pass. Lösnaglar, ring, jag log samma som henne, jag ÅT PIZZA på samma sätt som hon gjorde (ja, det är sant), jag sa samma grejer som henne och hade samma sätt (glad, pigg, trevlig) som henne. Shit, hon var verkligen min stora idol och  förebild.
Jaja, gud vad jag babblar. Sedan kommer dagens outfit i alla fall. Det kanske blir lite roligare än mina minnen-prat. Puss!

Kommentarer
Postat av: Emily

Gillar också den filmen :)

2008-05-12 @ 19:18:51
URL: http://verystylish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0