Smarthet

ca 15.32:

''Musik gör barnen smarta''.
Det bästa jag läst idag.

Musik, musik, musik. Imorse blåste det mot mig och regnade som skam. Jag hade röda gummistövlarna på mig, och gula leggings och kofta och en jacka och vantar som luktar surt för att dom är så blöta. Men jag kom fram till skolan tillslut med ränder på kinderna och mascara all over the face. Min så fint sprayade tofs var helt slickad och jag såg ut som en .. licked dog, typ.

Idag på musiken pratade vi om soul i typ 1,5 timme. Ray Charles, Stevie Woner, Aretha Franklin, James Brown, Marvin Gaye m.m. Lalalalala, massa massa musik och förhör på det nästa vecka. Soul, soul, soul. Jag var tvungen att sätta på I got a woman förut, jag fick lite Ray-feeling.

Music, music. Nu skriver vi text till våra foldrar på textkommunikationen och jag lyssnar på musik. Nu är det J LO, usch, byt. Bo Kaspers nu, ska på dom med mamma och pappa på Liseberg om 2 veckor. Fatta eller. 16 årig tjej med mamma och pappa på BO KASPERS ORKESTER. Helt knasigt, men heeNu sk adu jobba och inte sitta och blogga.. Skärpning!!!!!!!!!!! förlåt!



Update 16.32:
Hahahahahaha! Äre inte typiskt eller? Jag, olyckssaliga Julia, blev för andra gången i mitt liv förföljd när jag surfade runt olagligt på internet i skolan. Då gick såklart min lärare Johan in på sin dator och styrde min mus och skrev det här: ''Nu ska du jobba och inte sitta och blogga. Skärpning!!!!!!!!!!'' Jag bara ''Förlåt!'' också tryckte jag på ''Spara som utkast'' och stängde ner fönstret. En annan gång hände det när jag var inne på bilddagboken och skulle svara på en kommentar så skrev Freddie,en annan medialärare, något i stil med ''Du får inte vara inne på bilddagboken'' bla bla, också kom Jurik, en till medialärare, in och sa att jag inte får vara inne på internet på de datorerna och att jag kan bli avstängd.
Jag säger bara skräll att det är jag! Fan, jag kan inte sluta suuuuuuuurfa på datorerna i skolan. Shit, shit.

Nu har jag i alla fall cyklat hem och lyssnar på Amy som vanligt, väntar på makaroner och korv, och sedan bär det av to the dance.

Pusselipyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0