Friday at lunch!

Tjenixis!
Nu har jag precis vart på elevrådsmöte. Herregud. Jag gick ner och köpte macka och skulle njuta av den när jag såg att mötet hade börjat för 2 minuter sedan! Jag fick ropa på Marcus så dundrade vi in i salen lite sent; jag med jacka, nycklar, mobil, anteckningsblock, penna, macka och mugg med vatten i händerna. Sedan började alla prata och första frågan var ''Vem vill vara ordförande?''

Hm, tänkte jag .Det är ju kul att engagera sig men kan jag verkligen bli det? Jaja, i'll give it a try.

''Jag kan!'', säger jag.

Alla tittar på mig. Rektorn: ''Är du säker? Vill du vara ordförande?''

Jag tvekar och kommer på att det är den viktigaste positionen på ett möte. ''Jaa .. eller, vad ska man göra då?''

''Du ska hålla koll på allting, bestämma vad vi ska prata om, bestämma vem som får prata och bestämma när mötet öppnas och stängs.''

Det blev ju liiiite mycket det där. Jag började fnissa lite. ''Jahaja! Då är det nog .. inget för mig''. Också började alla skratta. Men vad fasiken, vadå inget för mig! Jag är ju bra på sånt ju! Jo, men nybörjare bland alla människor och möten här så Marcus fick bli ordförande, han är mannen för det.

Nästa fråga.

''Vem vill bli sekreterare?''

Jag är lik farfarn min. Jag vill engagera mig i det mesta.

''Jo men DET kan jag vara då!''

Det bestämdes att jag skulle bli sekreterare och därmed anteckna allt viktigt som sägs under mötet. Så hela mötet satt jag med pennan i vänsterhanden och blocket i knät och skrev det jag lyssnade på och kunde. Men det verkar ändå lite roligt. Nu har vi gjort så att 3orna ska bjuda 1orna på fika också ska vi prata lite med varandra för att lära känna varandra lite bättre.

Jomenvisst, kanon! =)

Så nu har jag suttit här i en kvart och om 5 minuter är det mat. Ska bara vänta på att min kära klass kommer upp så vi kan valsa ner till matsalen och äta.

För det är fredag, och jag är sekreterare. Hohoho


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0