Vi. Ska. Bli. Något.

Okej, nu är det så här att min blogg är jävligt dryg och det finns inte så jävla mycket roligt att läsa här om man inte intresserar sig av två saker

1. Mig. Jag; julia.
2. Filip & Fredrik

Men nu är det då så att ni kommer bli intresserade av mig för jag ska nämligen bli något har jag bestämt. Jag är en sån som älskar projekt och att göra massa grejer, och idag tidigare fick jag och Ida en idé om att vi vill vara med i tv med ett eget program. Och nu har vi mailat Trollhättekanalen och sagt våran idé. Okej, den är inte så jävla bra. Den handlar om att testa på olika jobb och evanemang i Trollhättan, typ att i ena stunden sitter vi på Espresso House och kollar hur god latten är, och i andra stunden sitter vi på TTela och kollar hur det är att jobba som journalist.

Och jag och Ida vill bli kvinnliga Filip & Fredrik. Vi älskar de över hela vårat hjärta, och inspireras av de i det mesta. Nu kommer folk tycka att det är tråkigt att vi kommer och är likadana, men vi kommer inte vara EXAKT likadana. Vi kommer inte göra så extremt jävla galna saker, vi är inte party-typer, vi kommer ha egna segment i våra shower och ja, vi är en lång spinkig och en kort kurvig men vi har fortfarande våran egen charm. Ida och Julia. Julia och Ida. Idd och Jull. Vad låter bäst?

Jo, men nu ska vi bannemej kämpa här. Jag har F&F's ord i nacken ''tjata hjälper'' så nu ska vi inte ge oss. Kom gärna in här om några år och läs och skriv kommentarer för då är jag och Ida kända och har egna tv-program. Okej, nu är det inte så att vi är kändiskåta och suktar efter att få skriva autografer, utan vi tycker bara det är jävligt kul om folk får ta del av våra idéer och åsikter och har något roligt att titta på.

Sedan behöver inte ni alla komma och säga att vi är asbra kompisar och sånt sen när vi är kända, för jag och Ida kommer vara världens bästa förebilder och dissa alla som dissat oss mellan åren. Jag har fortfarande lite Laleh i mig, dvs att jag ser fortfarande möjligheter när jag ser en blomma i naturen, och att jag bara tycker det ska finnas kända människor som tillför något bra, inte bara party och glamour. Vi ska få ett annat perspektiv på hur det är att vara känd.

Eller i alla fall jag.

Ida är ju mer den som vill se ut som Sahara Hotnights på ELLE-galan med olika färger på strumpbyxorna och sånt, och vill le och svara på frågor åt något reporter från GLAMOUR. Men jag kommer i alla fall bara synas i viktiga sammanhang. Jag lovar er det.

Om jag nån gång kommer synas i media så kommer jag säga vettiga saker. Och om jag nån gång kommer säga något korkat eller stupid, så kommer det vara för att man inte alltid orkar vara djup och känslomässig hela tiden. Ibland är det skönt att bara vara ju.

Äh, så här tänker verkligen inte Filip & Fredrik. Dom bryr sig inte om ''fame''. Jag gör inte heller det. Men jag vill bara försäkra er om att om det kommer hända, så kommer jag inte förändras. Jag kommer fasiken vara gamla schletna Jull som ibland blöder näseblod på morgonen när hon känner sig lite stressad.

Kommentarer
Postat av: reeekan nummer ett här

jasså så du ska bli känd julla! ;)

2008-09-21 @ 21:32:27
URL: http://ebark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0