Hello, hello

Jag hörde vad dom sa
Jag har alltid lyssnat
öppnat munnen, det har jag också
men dom har aldrig tystat
för oss, och för oss

Det gynnar inget längre
jag blir till ett utropstecken
jag stänger munnen, oftast oftast
mina tankar i huvudet växer istället fast


- Erfarenhet, det lever vi på!
så säger dom, så säger dom
Men vad tror dom att vi inte förstår?
Jag vet väl mer än dom förmår?

- Högst uppe på berget, där är vi!
säger dom, det säger dom
Men vilka är dom att tala om
att det är bättre där än i våran modborg?


Jag såg vad dom gjorde
Det har jag alltid gjort
Inne blundade jag hårt
Hårt, för jag kunde inte visa vårt
Jag vet att det inte gynnade något till
att göra det framför dom, som jag egentligen vill
Så jag fortsätter att blunda
under våra alla själar, ska jag fortsätta att blunda


Men det gynnar inget längre
Så jag finner min ro i att tysta
Jag ler istället, för jag vet
att det jag vet är bättre
än det dom påstår att dom vet!


- Erfarenhet, det lever vi på!
så säger dom, så säger dom
Men vad tror dom att vi inte förstår?
Jag vet väl mer än dom förmår?

- Högst uppe på berget, där är vi!
säger dom, det säger dom
Men vilka är dom att tala om
att det är bättre där än i våran modborg?

Skrik ut era böner och förstånd!
det kan ni göra uppe på erat högberg
här nere gör vi det vi tycker om
det är bättre här, så mycket bättre
in i benmärg



Godnatt, Melodifestivalen suger, jag har mycket att säga till om, men jag orkar inte säga. Folk tycker inte som jag, men jag struntar i det, för då håller jag det inne, eller säger det till mina fina vänner som förstår, eller i detta fall här uppe; skriver ner det. Vi lever i en modborg, dom kan stå där uppe på berget och skrika ut sina erfarenheter och vad dom tror sig veta. Jag vet i alla fall, att det jag vet, det är det jag vet, att det är kärlek, jag vet.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0