Blås inte ut bubblan Laleh, tack


Bussen ner efter en snabb äcklig makaronilåda-lunch, landa på torget i staden och bokstavligt talat rusa till Trestad Musik. Dörrarna öppnades av automatik framför mig och jag såg bara Lalehs skiva rätt framför mig. Jag rusade fram till den, så hetsigt att jag råkade krocka i min fot i en plastsak så killen i kassan kollade på mig, som om jag var en galning. Det var jag nog, Lalehs tredje skiva Me and Simon hade jag ju i mina händeeeeeer. Åh, jag betalade och gick till bussen. Satt och bara tittade på vackra vackra genuina Laleh på väg till skolan, och sedan satte jag mig i soffan uppe på Media och läste hennes texter i bokletten.

Jag är hemma nu, och det har jag vart ett bra tag. Och hela dagen har jag lyssnat på skivan, jag är helt magiskt förälskad och hon är så himla bra att jag blir helt konstig. Det är någonting som händer när jag lyssnar på henne. ÌNGEN annan kan få mig att känna det jag känner när jag lyssnar på Laleh. Hon ÄR något speciellt. Hon är den bästa drottningen. Hon är min drottning, min hjälte.

www.laleh.se

Gå in där och kolla på nya hemsidan, låtarna, nya skivan, beställ beställ, 169 kr i affär, kolla på bilder, läs hennes dagbok, kolla på hennes videor och lyssna på låtarna. Hon är så bra att jag blir helt .. jag kan inte stå, det blir som när jag står högt upp i ett höghus eller i den där toalettrutschbanan på Vattenpalatset, och tittar ned. Jag blir knässvag, det simmas i mina ögon och jag blir alldeles tyst och stum och kan nästan inte stå. Så blir det när jag kopplar ihop mig med Lalehs musik. Det är något som händer. Konstigt men sant.

:)

Och nu har jag låtarna på datorn också, så ska jag ladda in dom på Ipoden nu så jag har dom. Också ska jag nynna på dom hela dagarna.

LONG LIVE LALEH!

Kommentarer
Postat av: emila

hon kommer till sverige :)

2009-01-25 @ 02:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0