hame bahan hame baham hame baham


Otroligt egentligen vad jag har påverkats av Lalehs texter och allt det där hon påstår och berättar om och säger och sjunger. Allt är bara självklara saker för henne och för mig är det så främmande och ovanligt och coolt att jag bara är glad att en annorlunda konstnär som hon är säger dom där sakerna och slukar upp mig i det så att jag förstår lite bättre vad saker och ting handlar om, och vad som egentligen är det braiga.

Jag och pappa på Gardis idag, i morse pratade om det där med bloggar. Han ville ju starta blogg. Vill starta blogg, tror jag väl. Och han sa ''Man måste ju skriva om någonting intressant och bra, inte bara för skrivandets skull. Det finns ju vissa som skriver så där ''Idag gick jag upp 07.30 (uttal: nollsju trettio) och drack Valencia Apelsinjuice till frukost.'' Vem vill läsa sådant? Jag ska nog ha lite goa grejer i min blogg, lite sådana där njutningstips, musik och filmtips och en flik som ska heta ''Flejdi Grejn Flojd'' där jag ska ha lite roliga grejer''.

Åh malligt nu att snacka om att nischa sin blogg, men jag tycker inte att alla bloggar är bloggar. Min blogg är inte blogg. Min är någonting annat, en sida där jag tycker om att vara mig själv bara. Och jag kanske inte egentligen borde skriva vad jag håller på med? Vem skriver jag det för? 1. För mina kompisar som läser så dom vet vad jag gör. 2. För mig själv om några år då det är roligt att kolla tillbaka på vad jag gjorde. Men egentligen, det är väl mycket mer väsentligare att skriva om sådant som jag tycker om och inspireras av och tänker och filurar över och visar lite mer av den sidan av mig själv, än just berättar om att jag gick upp nollsju trettio och drack Valencia Apelsinjuice (eller kanske mer gick upp klockan elva trettio och drack Arlas mjölk). För det är fan inte så intressant egentligen. Men skit i om det är intressant, det kanske är kul att skriva om det. Men NJA, det är det väl inte sen kanske då.

Och sedan så ska jag skriva om mat, vad jag äter. Recept och bilder. Bra att ha när man flyttar hemifrån. Jag ska upp och göra någonting käckt till mig själv sen. Pasta hade vi hemma. Och köttbullar. Pasta och köttbullar? Nej, jag får se vad jag kan röra ihop. Bara pappa försvinner ur huset så jag slipper hans tjöt ''Så där kan du ju inte göra!''. Måste bli klar vid 3 eller något bara. Ska fira Lindisen ikväll med fika och bio.

Mina tankar för dagen: Nektarin är gott, svenska sommaren är fin och Hame Baham borde vi tänka mer på :)

THEY COULD TAKE ME UP
TAKE ME DOWN
I DON'T CARE
I'M NOT FOUND
CAUSE WE DON'T UNDERSTAND
THE MEANING OF HAME BAHAM*

He said ''Don't let them fool ya'!''
He means the one who ruled ya
I say you gotta seize the power to be free
And i don't mean the money
And i don't mean control
But i mean the power over our heads and are souls

People are you ready?
We got nothing to loose
I won't let them rule my dreams
 i won't let them teese me
Don't care for temptations
or the life they offer
Where are you, my sisters?
Where are you, my brothers?

* Hame Baham = Att vara tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0