Till Emma som ville ha tipsen för att bli vigare

Absolut, Emma! Här kommer dom, tipsen om hur man blir vigare som jag skrev till Bark i tisdags som ville ha lite hjälp :) Hoppas du, eller vilka som kollar, kan se vad jag skriver. Fråga annars vad det står bara. Detta är enkla övningar som går att göra hemma. När du/ni sedan är vigare finns det såklart massa mer andra övningar att göra. Till exempel slänga upp benet mot väggen och gå in med hela kroppen så magen nuddar väggen osv. Men detta är dom vanliga vig/stretch-övningarna jag brukar göra och gör på mina dansträningar, och som du säkert också fixar :) Jag vet att vissa av dessa övningar kan verka svåra, men det krävs ju övning hela tiden. Jag skrev även lite andra tips men som jag inte har tagit kort på, men jag kan skriva dom här:

* Sätt på bra musik- allt blir så mycket lättare med musik man kan sjunga med i om man tycker övningen är långtråkig och seg. Försök välja låtar som du kan stretcha i takt med (om det nu går) och som du tycker om.

* 30-sekundersregeln- Haha, vad malligt det lät. Men jag såg en video på youtube om stretching och där sa en tjej att man ska helst stretcha en övning i minst 30 sekunder, annars tar det inte.

* Lätta kläder- detta är kanske inte så viktigt för er, men jag tycker om att ha lätta kläder när jag stretchar/dansar för då går allt mycket enklare. Tighta byxor, cykelbyxor/shorts/hotpants och sport-bh är bra tycker jag.

* Belöna dig själv- det är mycket bättre att du gör dessa övningar varje dag och belönar dig själv med någonting efteråt, än att tråka ut dig själv med att göra detta schema kanske 2 ggr i månaden. Belönar du dig själv har du något att se fram emot och orkar göra igen.

* Ta hjälp av kompis- det finns massa övningar där någon kan hjälpa till. Låt någon dra i dig, trycka, spänna ut .. Oftast är det lättare när någon annan håller på, än man själv. Då kan man bara göra som man vill.

* Ha raka ben i alla övningar- Så fort du inte har raka ben i övningen (till exempel övning 1) är det ett bevis på att övningen är för svår för dig och att du gör fel. Jag tror jag har skrivit detta i anteckningarna här nere?

  
1.
 2.
3.
4.
5.
6.
7.

Lycka till nu!

Kommentarer
Postat av: josss

RAR BILDER MULL ;D

2009-06-11 @ 20:30:12
URL: http://josss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0