i want MUSCLES!

Känner ni igen den låten med Diana Ross? Go låt, ÄNNU goare innebörd.
Nu har jag vart själv hemma sen klockan sex och då brukar det ju bli så att jag sjunger och dansar. Men idag var jag inte på det humöret riktigt, även fast jag har sjungt och dansar ändå idag, haha, för det är ju det som är roligt i livet.

MEN

Jag har tränat
Jag har tränat här hemma på golvet, för mig själv.
Detta gjorde jag (allt till låtar av Beyoncé):

Situps:
16 vanliga
16 åt höger
16 åt vänster
16 med benen upp
16 med benen ut
ca 25-30 vanliga
= ca 110

Armar:
Ut med armarna i sidorna, rätt ut som en linje.
Rulla smått framåt, 2 8or.
Rulla smått bakåt, 2 8or.
Rulla stort framåt, 2 8or
Rulla stort bakåt, 2 8or
In med armarna, ut, upp ner, om och om igen
= En hel låt, ca 3, 4 minuter
Jag gjorde 3 låtar, vilade emellan :) lite så

Veka jag klarade bara av 20 armhävningar, armhävningar är jobbiga. Jag är inte bra på att bära mig själv.

Armar:
Samma veva, 2 låtar till
Situps:
110 stycken till
(denna gång 20 på varje ''station'' :)

Nu har jag varit seriös och skrivit upp detta, men det är roligt att se vad jag klarat av idag bara. Så kan jag bättra mig. För jag tycker det är himla roligt att träna styrketräning. Vi gör inte så mycket styrka på mina danser som jag egentligen vill, det blir 8 X 5 situps, plankan (som dock är sjukt jobbigt) och lite rygglyft. Jag som verkligen vill bli vigare och starkade och allt möjligt när det gäller min dans vill verkligen ha mage, för det är det man ska ha om man ska dansa. Även armar såklart, ben, rygg, det mesta såklart eftersom att man använder hela kroppen i dans. Kondition behöver man också mycket, men det jobbar man med ju mer man dansar. Just nu håller vi på med en modern jazz-balett-dans i jazzen och vi brukar köra den om och om igen, och jag vet inte om jag är konstig men jag verkar vara den enda som blir andfådd efter varenda gång. Men då tänker jag att det är för att jag tar ut mest i rörelserna och för att man svettas mer om man är vältränad ;) så får man tänka när man ska pusha sig själv

Och det kan ju verka lite sådär att träna på egen hand, för jag är själv en sån som inte är så bra på att hela tiden hålla mig till mig själv, att först säga ''klara hela den här låten ut nu, Julia!'' också ger jag upp. Fast nej, nu när jag tänker efter så klarar jag ju ändå det. Jag klarade alla ''mål'' jag tänkte på idag, nu nyss, så jag kanske är rätt bra på det ändå.

Jag vet inte jag, jag tycker i alla fall att muskler och träning är roligt så jag vill utöva det mycket :)

Samhällen har jag börjat med i alla fall, och jag har inte ens skrivit en sida, men det jag har skrivit, det är väl utvecklat så jag är nöjd än så länge. Bror min ska ha hem massa vänner här om en stund så jag ska kurera mig på rummet med apelsin (vet inte om märket Jaguar är ekologiskt eller närproducerat? Tror inte det, får skälla på mamma då) samhällsartiklar, bra musik och lite tankar nedskiva så blir det en go onsdagskväll. Behöver detta ibland. Efter ja .. lite så :)
Ja, hm hi
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0