it's all in my mind


I don't know much
i don't know even a little
but i know i really want to learn
i want to learn about the times and the knowledge

don't blame me, i'm not used to it
i built up myself, i built up a whole new side of me
people always said what i should dream of
but to me
it's all about myself
it's all about learning
it's not about my shell
i'm all about burning



Barndom
bland barbies och badhus och bussen
letade jag strött efter vad jag sökte
när jag var liten var jag bäst på pussel
jag satt inne, medan fröknarna var ute och rökte

jag var ett tyst barn
jag satt och iaktog och pyssla'
idag har jag mycket kvar
jag satt och tittade och tittade, och tystna'

när jag var liten brukade jag lyssna
jag satt i farfars knä, han var min idol
jag växte upp, slutade lyssna
nu är jag här, det blev vatten, ingen bål

det är som jag är i mig själv, tänker och fördjupar, här i mig själv
jag antar att det är åldern som kommit
åldern har kommit
här i mig själv med mina gamla tider
finner jag trygghet, inga strider
i jorden sådde jag en gång ett frö
idag är det mycket som är kvar, jag lever av bröt



Alla måsten i livet, men det är bara hitte-på
BEHÄRSKA
det ska man göra
och FRÄSCHA ska alla vara
KRÄSNA ska man inte vara
men är man KRÄSEN är det fint
RÄKA på RÄKA, det kallas repris
helst ingen som BRÅKAR, men gärna en ovanlig kris
RÄFFLA upp sår, kan man göra så länge man förstår
men KÄFTA emot någon ovetande är lika dåligt som att försöka förmå
MÅSTE måste man mycket, MÅTTE det bli bra dar'
RÅDDE det dålig stämning igår? herregud, bara du som var jobbig å svår
MÅDDE vi sämre än vanligt? kungen styr landet fel
SÅDDE vi fel i marken, nej nej, det var du som var skev och stel
känns som vi aldrig NÅDDE dit vi ville komma
va, vad är det du säger nu? vi nådde visst dit, din dumma donna
BEHÄRSKAR vi det oFRÄSCHA, kanske vi RÄFFLAR upp BRÅKEN?
eller ska vi stå i mål utan medalj å räka, och tänka ''fan, vi gjorde dåligt på åken''?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0