Roxy is the one who gave it to me

Ibland vet jag inte vem jag är, seriöst! Och nej, jag skriver inte så för att jag är för inbunden i Laleh-bubblan nu, utan för att jag tänker på hur jag är, varför jag är här, och bla bla, så undrar jag.

Men man ska ju inte tänka för mycket, då blir man tillslut konstig i huvudet.

Jag har i alla fall målat och skrivit lite till Laleh idag. Ska ge henne ett brev med en dikt och en teckning i, och sedan får vi se vad det mer blir :) Koppen också GIVETVIS.

.. ja .. Jossan kommer snart och ska låna ett par termobyxor, hon flänger och far, på onsdag ska hon åka skidor. Så dom ska hon fååå :) eller låna.

Ja, vad kan man mer berätta. Inget.

Studiedag imorgon och jag och pappa ska kolla frukostfilm :) Det är fint med frukostfilm. Då har pappa gjort gröt, ägg, mackor och grejer, så sitter vi vid tvn och äter, jag alldeles frusen och trött på morran, också sätter vi på någon film. Imorn skall vi dock se på .. det hette nånting. Persbrandt är med i alla fall.

''Det här stället är ju en vandrande megafon''
DAGENS FRÅGA
Vilken film?
Hahaha, Peter Haber är det som säger't i alla fall!

Jajajaaa .. nu ska jag ändra bilden här bredvid, så inte Ida får all jävla uppmärsamhet med sin malliga I ♥ NY-tröja. Ack nej, skojsade bara :)

Min dikt till Laleh (en början, kladd :)
En människa och musiker som du
växer inte på träd
Det låter som jag smörar nu
men jag vill ju bara ge dig det jag på mig bär
Jag bär på en kärlek till dig stor som en hel värld
för jag vet bara att det är du värd

Sen första framträdandet på Grammis 2005
har jag fastnat för dig, Laleh
jag föll, hos mig gick du hem
Jag gick och lallade hela dagen, lalala på Laleh

Du fick mig inte bara att älska din musik
du ändrade mina värderingar också
Dina ljud, din produktion, din röst & din lyrik
är lika viktigt för mig, nu som då

Du bevisar att man kan, du behöver inte kompromissa
Det är stort ska du veta, att gå egen väg
Vissa artister känner sig ofta vissna
det är för att de i ytligheten är kvävd

Dina låtar, dina texter, ditt riktiga jag
har fått mig att leva, har fått min dag glad
Innan du kom lyssnade jag på amerikansk pop
nu lyssnar jag på genren ''Laleh'', som är viktigast för mig i dagens lopp

Tack, vill jag bara säga
för du ger mig inspiration glädje värme och hopp
din musik är den bästa för mig, du behöver inget säga
Kan inte förstår att en sådan fantastisk person ryms i en så liten kropp


Because i believe in true love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0